Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος, διευθύνων σύμβουλος και ιδοκτήτης της ΧΡΩ.ΠΕΙ. συνέταξε, τέλης της δεκαετίας του '70, αρχές του '80 ένα ολοκληρωμένο πολιτικό πρόγραμμα για την οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδος. Για να γίνει αυτό εισηγήθηκε και τις αντίστοιχες νομοθετικές αλλαγές δεδομένου ό,τι όπως πολλάκις τόνιζε: ''η Ελλάδα καταστρέφεται δια των νόμων που ψηφίζουν τα κόμματα''.
Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος δεν ήταν βέβαια φθηνός πολιτικάντης φευ! αλλά ευπατρίδης βιομήχανος και έγκριτος επιστήμων αλλά και υπεύθυνος πολίτης και μετήλθε όλων των τρόπων για να κάνει ό,τι μπορούσε για την πατρίδα μας. Ωστόσο, μόλις κατάλαβε ό,τι το πολιτικό σύστημα λειτουργεί ώς εντολοδόχο των ξένων συμφερόντων μετήλθε και της μεθόδου οργάνωσης πολιτικού φορέα υπό τον τίτλο: ''κόμμα Ελληνισμού''. Η πολιτική του αυτή προσπάθεια δεν βρήκε ανταπόκριση ωστόσο έκανε ένα τεράστιο έργο: προτάσεων, εισηγήσεων, μελετών που ακόμη μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο.
Μελετώντας κανείς τα κείμενα του Σωτήρη Σοφιανόπουλου βλέπει την -από τότε- αγωνία του να μην καταλήξουμε σε αυτό που καταλήξαμε σήμερα, αναπνέει αέρα ελευθερίας αλλά και μάς θέτει προ των ευθυνών μας.
***
Παρακάτω κάποια κείμενα του Σωτήρη Σοφιανόπουλου για το τεράστιο ζήτημα της Εμπορικής Ναυτιλίας του Ελληνισμού.Έγραφε την δεκαετία του '90 ο Σ.Σ.:
''Εάν υπολογίσουμε ό,τι διαθέτουμε το 20% περίπου του παγκόσμιου εμπορικού στόλου (Ελλάς και Έλληνες του εξωτερικού), ευκόλως αντιλαμβάνεται κανείς ό,τι η τέχνη της θαλάσσης είναι κυρίως εις το αίμα των Ελλήνων. Ο Ντισραέλι* προσπάθησε να αποδιοργανώσει τους Έλληνας εφαρμόζων εις βάρος τους μιαν αγγλική πολιτική. Παρ' όλην όμως την έξωθεν αντίδραση και την εσωτερική προδοσία, οι Έλληνες κατόρθωσαν το ακατόρθωτο.
Εάν υπολογίσουμε ό,τι οι Έλληνες εφοπλιστές παραγγέλουν 50 καινούργια πλοία ετησίως εις τα διάφορα ανά τον κόσμο ναυπηγεία, και αν υπολογίσουμε ό,τι η ναυπήγηση ενός πλοίου δεν αποπερατούται προ της παρελεύσεως δυο ετών, τότε, εάν τα πλοία αυτα παρηγγέλοντο εις την Ελλάδα, θα δυνάμεθα να διατηρούμε 100 ναυπηγεία εν πλήρη λειτουργία.
Παρά ταύτα, διαθέτουμε μόλις τρια μεγάλα ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Νεώριον Σύρου) [σημ.: τα οποία και αυτά περιήλθαν στο Ταιπεδ και σε ξένους πολυεθνικούς ομίλους] και αριθμό μικρών με πλείστα όσα προβλήματα, οικονομικής και λειτουργικής φύσεως, διαπληκτισμούς, απεργίας και σκοτωμούς, διότι η ανθελληνική κυβερνητική πολιτική έτσι διατάσσει.
Στο πρόγραμμά του για την οικονομική αναγγένηση της Ελλάδας και για την Εμπορική Ναυτιλία έγραφε ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος:
1ο. Κατάργηση του νόμου που απαγορεύει σε πλοία άνω των 18 ετών να υψώσουν την ελληνική σημαία, διότι η κατάσταση του πλοίου εξαρτάται από την συντήρηση και όχι από τα χρόνια. Κατά πόσον θα υψώσει την ελληνική σημαία θα εξαρτάται απο την κατάσταση στην οποία ευρίσκεται. Αυτό θα προστατεύσει το πλήρωμα από τον κίνδυνο ναυαγίων.
2ο. Θα δημιουργηθεί χρηματιστήριο ναυλώσεων στον Πειραιά.
3ο. Θα δημιουργηθεί διαλυτήριο πλοίων με καρμανιόλα, ώστε να πέσει το κόστος διαλύσεως και έτσι να μην φεύγουν τα πλοία που είναι προς διάλυση από την Ελλάδα, αλλά και να συμφέρει να ελθουν και άλλα.
4ο. Δημιουργία Παγκοσμίου Ελληνικής Ασφαλιστικής, ώστε να ασφαλίζονται σε ελληνική ασφαλιστική εταιρεία τα ελληνικής πλοιοκτησίας πλοία (αλλά και πολλά άλλα), συνολικής χωρητικότητας σήμερα 85.000.000 κόρων, που είναι η πρώτη δύναμη στον κόσμο.
****
* Διετέλεσε δύο φορές Πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας (1868 και 1874-1880) ενώ για τρεις περίπου δεκαετίες πρωταγωνίστησε στην αγγλική πολιτική.Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στα δρώμενα της εποχής του ακολουθώντας αρχικά μια ήπια ειρηνική πολιτική όπου και κατέληξε στη συνέχεια σε σκληρή αποικιοκρατική.
Επιμέλεια: Ξενοφών Οικονομικός (24.11.2020) ©
Copyright 4481/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αγαπητοί αναγνώστες σημειώνουμε πως:
-ό,τι υπάρχει σε αυτό το blog είναι αποτέλεσμα μελέτης και έρευνας τόσο των έργων του Σωτήρη Σοφιανόπουλου όσο και άλλων επιστημόνων οι οποίοι αναφέρονται όπως και οι αντίστοιχες πηγές και βιβλιογραφία.
Ως εκ τούτου τα άρθρα μας αποτελούν πνευματικό κόπο της ομάδας μας ή μεμονωμένου συναδέλφου μας που τα συντάσσει.
Το δικαίωμα χρήσης και αναδημοσίευσης του υλικού από το blog μας καθορίζεται από τον αντίστοιχο νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας Ν. 4481/2017 σε συνέχεια του Ν. 2121/1993.
-Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου μας υπό την αυστηρή προϋπόθεση επισύναψης της πηγής μέσω ενεργού συνδέσμου και αναφοράς του blog και του ονόματος του συγγραφέως του άρθρου.
-Σχόλια θα εγκρίνονται όταν είναι σχετικά με το θέμα, εννοείται ό,τι δεν περιέχουν προσβλητικούς ή απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και δεν περιέχουν συνδέσμους αμφιβόλου αξιοπιστίας.
-Όταν αποστέλλετε κείμενα μέσω σχολίων ή e-mail και δεν είναι δικά σας παρακαλείσθε να αναγράφετε την πηγή τους.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.