Σε πολλές αναρτήσεις έχουμε αναπτύξει το θέμα της υπονόμευσης επιχειρηματικών προσπαθειών που θα βοηθούσαν στην ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας. Την ίδια στιγμή που οι εκάστοτε κυβερνώντες -τα τελευταία 40 χρόνια- εμπόδιζαν κάθε σοβαρή προσπάθεια που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη της ελληνικής βιοτεχνείας, βιομηχανίας και βαρειάς βιομηχανίας καθιστούσαν την Ελλάδα μεγαλο-εισαγωγέα των πολυεθνικών των λοιπών ευρωπαϊκών και αμερικανικών χωρών (σχετικά με επιχειρηματικές προσπάθειες που υπονόμευσαν οι κυβερνώντες, ενδεικτικά βλέπε εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2014/08/blog-post_74.html και εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2014/09/blog-post_15.html. Σε συνδυασμό με νόμους που επέβαλαν οι κυβερνώντες, όπως για παράδειγμα ο Νόμος 1083 των πανωτοκίων (σχετικά βλέπε εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2015/01/1083-30101980.html), η ελληνική βιοτεχνεία και βιομηχανία καταστράφηκε στην πατρίδα μας ολοσχερώς και σήμερα εν έτει 2015 αναζητούμε να βρούμε προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και να γράφουν το δυσεύρετο πλέον "made in Greece" ή "made in Hellas".
Με την παρούσα ανάρτηση θα μελετήσουμε μια απλή κατασκευή, αυτή του Ηλιακού Ξηραντηρίου, που πάλι η Ελλάδα έχει μοναδικό προνόμιο και θα έπρεπε να την είχε κατασκευάσει για πολλαπλές γεωργικές και βιομηχανικές χρήσεις. Η ηλιακή ενέργεια στην πατρίδα μας είναι ανεξάντλητη και θα έπρεπε αυτό το μοναδικό προνόμιο να το έχουμε εκμεταλλευθεί στο έπακρο. Ωστόσο, όπως θα δούμε παρακάτω, άνθρωποι του κρατικού μηχανισμού (με τις πιέσεις, προφανώς και ξένων κέντρων) εμπόδισαν και αυτή την προσπάθεια.
Οδηγό μας στην παρουσίαση του θέματος θα έχουμε το πόνημα του πρώην Αντιπροέδρου της ΧΡΩ.ΠΕΙ. κ. Σ. Σοφιανόπουλου: "Οι "Άγνωστες" πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ελλάδος και η πολιτική τους σημασία". Οι επισημάνσεις με bold και οι υπογραμμίσεις είναι δικές μας προκειμένου να βοηθήσουμε τον αναγνώστη στην καλύτερη κατανόηση του θέματος. Στο τέλος του κειμένου επισυνάπτουμε δικές μας σημειώσεις. Γράφει ο κ. Σ. Σοφιανόπουλος:
Ηλιακό Ξηραντήριο
"Όταν κάποιος αφήσει το αυτοκίνητο του στον ήλιο το καλοκαίρι και μετά από 1 ώρα τουλάχιστον θελήσει να πιάσει το τιμόνι, δεν μπορεί, γιατί η θερμοκρασία έχει ξεπεράσει τους 60 βαθμούς, ιδίως καθότι το τιμόνι είναι μαύρο, γιατί το μαύρο είναι καλός αγωγός της θερμότητος. Αυτό με απασχόλησε όταν ήμουν Αντιπρόεδρος και ΔιευθύνωνΣύμβουλος της ΧΡΩΠΕΙ και έκανα διάφορα πειράματα και κατέληξα στα εξής συμπεράσματα:
Σύντομη Περιγραφή
Προς τον βορρά πρέπει να γίνει ένας τείχος, ο οποίος βάφεται μαύρος. Επίσης, ο πάτος πρέπει να είναι στεγανός και από την πλευρά του νοτιά ανασηκώνεται αυτό ανάλογα με το μέγεθος του ξηραντηρίου περίπου 50 πόντους. Είναι θέμα μελέτης να δούμε το μέγεθος του ξηραντηρίου. Η οροφή πρέπει να κατασκευασθεί από ανοξείδωτο ατσάλι και να υπάρχουν ταυ. Όσο μεγαλύτερες είναι οι διαστάσεις τόσο το καλύτερο, γιατί τόσο πιο πολύς ήλιος εισέρχεται. Η μελέτη απέδειξε ότι για να ρέουν οι σταγόνες από την εσωτερική μεριά προς τα κάτω πρέπει η κλίση να είναι τουλάχιστον 15 μοίρες. Στο νότιο μέρος από την εσωτερική μεριά υπάρχει μία υδρορροή που μαζεύει τις σταγόνες που ρέουν προς αυτήν και βγάζει το νερό εκτός ξηραντηρίου. Τα ανοίγματα του ανοξείδωτου χάλυβος καλύπτονται με τζάμια, π.χ. 5-6 χιλιοστών και το ξηραντήριο είναι έτοιμο. (1) Δηλ. η νότια πλευρά του βλέπει προς τον ήλιο, όπως τοποθετούνται και οι ηλιακοί θερμοσίφωνες (*).
αυτοματοποιημένο πρότυπο ηλιακό ξηραντήριο ** |