Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Η TVX Gold άφησε την θυγατρική της να πτωχεύσει και το Πασόκ (Πάχτας) της χάρισε τα χρέη, η Eldorado Gold ισχυρίζεται ότι θα ανακτήσει χρυσό απο συμπύκνωμα αρσενοπυρίτη με 12% αρσενικό με πυρομεταλλουργία όταν το όριο δεν πρέπει να ξεπερνάει το 0,2%, η Eldorado παραποίησε τα επιστημονικά δεδομένα της Outotec για να πετύχει την έγκριση του επενδυτικού σχεδίου, η σχετική Περιβαλλοντική Μελέτη κυκλοφορήθηκε απο την Eldorado μόνον στα Ελληνικά ώστε το μέλλον της μεταλλουργίας...κατά την Eldorado, να μείνει κρυφό...ψευδείς οι αναφορές της εταιρείας ότι στο Pirdop της Βουλγαρίας λειτουργεί αντίστοιχη μονάδα, τα Ματ σε ρόλο πραίτωρα των μνημονιακών κυβερνήσεων και η λαμπρή εξαίρεση του αξιωματικού Μιχ.Ριζάκη, Μέρος Β'

Με την παρούσα ανάρτηση συνεχίζουμε την παρουσίαση της έκθεσης που υπογράφουν οι αγωνιζόμενοι κάτοικοι πολλών χωριών της Χαλκιδικής υπό το σωματείο ''Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων'' (ίδρυση 2006). Για το πρώτο μέρος της μελέτης μας μπορείτε να δείτε εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2016/03/eldorado-gold-1368-317000-16-11.html.

                                                                     ***
Όπως είναι γνωστό -από την σχετική τεκμηριωμένη ενημέρωση και τις αντιδράσεις των κατοίκων- η Eldorado Gold εξαγόρασε -το 2012- την Ελληνικός Χρυσός (του Άκτωρα) σε ποσοστό 95%. Έτσι απέκτησε τα εξορυκτικά δικαιώματα σε μια έκταση 317.000 στρεμμάτων (μεταλλεία Σκουριών, Ολυμπιάδας, Στρατωνίου). Η "Ελληνικός Χρυσός" με ένα τίμημα περί των 11 εκατ.ευρώ (μόνο!) είχε αγοράσει -από το ελληνικό δημόσιο- τα εξορυκτικά δικαιώματα στην ανωτέρω περιοχή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε παράνομη τη μεταβίβαση εφόσον έγινε με απευθείας ανάθεση και πολύ κάτω από την αγοραία αξία. Μόνο στην περιοχή των Σκουριών τα βεβαιωμένα αποθέματα μεταλλευμάτων ανέρχονται σε 16 δις ευρώ! Το ίδιο ισχύει και για το μεταλλείο Μαύρων Πετρών στο Στρατώνι. Στο Στρατώνι υπάρχουν άνω του 1 εκατ. τόνους μετάλλευμα (άργυρος, μόλυβδος, ψευδάργυρος). Μια σχετική πρώτη αναφορά για τον ορυκτό πλούτο της Χαλκιδικής, το ξεπούλημα του απο τις κυβερνήσεις -της περιόδου του 1995 και μετά- και ιδιαίτερα τις τελευταίες μνημονιακές κυβερνήσεις είχαμε κάνει ως παρένθεση εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html

[Εδώ μπορείτε να δείτε ένα σχετικό βίντεο με τον αγώνα των κατοίκων ενάντια στην εξόρυξη, κατοίκων απο τις Σκουριές, την Ιερισσό, το Στρατώνι, την Μεγάλη Παναγιά και άλλα χωριά. Η παρουσία και δράση των δυνάμεων καταστολής, υπό τις εντολές του πρώην Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και σχετιζόμενου με την οικογένεια Ρότσιλντ Ν.Δένδια είναι πέρα απο κάθε λογική:http://antigoldgr.org/blog/2014/09/06/%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-el-dorado-skouries/]

                                                                       ***

Η έκθεση του ''Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων'' φέρει τον τίτλο ''Μια τεκμηριωμένη πρόταση για αναστροφή της Σύμβασης Ελληνικός Χρυσός'' και υπότιτλο: ''Η Απάτης της Μεταλλουργίας Flash Smelting - αντί δημοσίου οφέλους καταλήστευση δημοσίου πλούτου και φυγάδευση αφορολογήτων κερδών 13,68 δις ευρώ''.

Μικρό ιστορικό της Μεταλλουργίας στα μεταλλεία Κασσάνδρας 

Την περίοδο 1996-2003 έχουμε την ίδρυση μεταλλουργίας χρυσού στην Ολυμπιάδα απο την Καναδική TVX GOLD. Η ''επένδυση'' δεν προχώρησε χάρη στις αντιδράσεις των κατοίκων και τις αποφάσεις τοτ ΣτΕ εκείνης της εποχής. Μετά την Απόφαση 613/2002 του ΣτΕ για τη μεταλλουργία χρυσού Ολυμπιάδας και για την εξόρυξη στη Στρατονίκη η TVX GOLD κήρυξε πτώχευση. Στην πραγματικότητα η Καναδική μητρική εταιρεία TVX GOLD άφησε την ελληνική θυγατρική της να πτωχεύσει και ο Υφυπουργός, τότε, κ.Πάχτας (Πασοκ) της χάρισε όλα τα χρέη μεταβιβάζοντάς τα στον Έλληνα φορολογούμενο, ενώ θα έπρεπε να τα διεκδικήσει απο τη μητρική που ήταν οικονομική εγγυήτρια της σύμβασης με το Δημόσιο. 

Το 2003 η κατασκευή και λειτουργία εργοστασίου μεταλλουργίας Χρυσού τέθηκε στη σύμβαση μεταβίβασης των Μεταλλείων Κασσάνδρας στην Ελληνικός Χρυσός ως αναγκαία συνθήκη και η βασικότερη υποχρέωση της αγοράστριας, καθώς θεωρήθηκε ότι μόνο μέσω της καθετοποίησης της παραγωγής θα εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον. (Κύρωση Σύμβασης με το Ν.3220/2004) 

Η κατασκευή και λειτουργία μονάδας μεταλλουργίας χρυσού είναι συμβατική υποχρέωση και όχι επιλογή για την Ελληνικός Χρυσός. Υποχρέωση και όχι επιλογή είναι και η χρήση της μεταλλουργικής μεθόδου της ακαριαίας τήξης (flash smelting). Η βέβαιη, σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, αδυναμία εφαρμογής της ακαριαίας τήξης όπως εγκρίθηκε, οδηγεί σε αδιέξοδο την επένδυση και σε μηδενισμό το δημόσιο όφελος. 

Το ΕΣΑ (Επενδυτικό Σχέδιο Ανάπτυξης) που κατατέθηκε απο την εταιρεία (27.1.2006) περιγράφει μεταλλουργική μονάδα που αφορά αποκλειστικά την ανάκτηση χρυσού απο αρσενοπυρίτες της Ολυμπιάδας χωρίς καμμία αναφορά ανάκτησης χαλκού-χρυσού απο το μεταλλείο Σκουριών. Για πρώτη φορά στα παγκόσμια μεταλλουργικά χρονικά προτάθηκε η ανάκτηση χρυσού σε βιομηχανική κλίμακα απο συμπύκνωμα αρσενοπυρίτη με 12% αρσενικό με πυρομεταλλουργία. 

                                                                     *** 

το παρθένο δάσος στις Σκουριές καταστράφηκε, ο ορυκτός πλούτος μας φυγαδεύεται στο εξωτερικό, το δημόσιο καταληστεύεται απο την φυγάδευση αφορολογήτων κερδών της Eldorado Gold
[Προκειμένου να μελετήσετε ολόκληρη την παρούσα έκθεση υπό τον τίτλο ''Μια τεκμηριωμένη πρόταση για αναστροφή της σύμβασης Ελληνικός Χρυσός'' μπορείτε να την βρείτε εδώ σε μορφή pdf: http://antigoldgr.org/wp-content/uploads/2015/02/HELLAS-GOLD-FS.pdf 

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος: ''...η μη βιωσιμότητα των προγραμμάτων διάσωσης ήταν προβλέψιμη, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ η Ελλάδα διαθέτει υψηλότατη προσαρμοστικότητα στις διαρθρωτικές αλλαγές αντίθετα με τα όσα ισχυρίζεται η Τρόϊκα, μέλη του εκτελ.συμβ. του Δ.Ν.Τ. διαμαρτυρήθηκαν για τις υπερβολικά αισιόδοξες οικονομικές προβλέψεις των προγραμμάτων ''διάσωσης''...τα τελευταία οδήγησαν σε μείωση του ΑΕΠ πάνω απο 22%, μείωση των ακαθ.επενδύσεων πάγιου κεφ. κατά 65% και εργατικού κόστους κατά 24%, τα παρόντα σενάρια των Δ.Ν.Τ. και Ευρ.Επιτροπής βασίζονται σε μη ρεαλιστικές παραδοχές...'' 'Ε Μέρος

Πριν απο καιρό ξεκινήσαμε να παρουσιάζουμε την έκθεση της Επιτροπής Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος. Η εν λόγω έκθεση, η οποία σχηματίστηκε απο έγκριτους επιστήμονες διεθνούς κύρους αποτυπώνει συμπεράσματα και επιστημονικά στοιχεία για τα μνημόνια (1ο και 2ο) αλλά και για το δημόσιο χρέος, δηλαδή πως αυτό σχηματίστηκε και ότι είναι τελικά αθέμιτο, παράνομο, απεχθές και μη βιώσιμο. Σχετικό σύνδεσμο της Επιτροπής Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος μπορείτε να μελετήσετε εδώ: http://greekdebttruthcommission.org/index_el.php

Η Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος υπό τη διεύθυνση της πρώην Προέδρου της Βουλής κας Ζωής Κωνσταντοπούλου αποτελείτο απο επιφανείς καθηγητές οικονομολόγους, διεθνολόγους, πολιτικούς επιστήμονες όπως: τον κ. Eric Toussaint (καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης και της Γαλλίας), τον κ. Cephas Lumina (καθηγητής Δημοσίου Δικαίου και ανεξάρτητος εισηγητής της ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τα ανθρώπινα δικαιώματα), τον κ. Olivier De Schutter (καθηγητής του Πανεπιστημίου της Λουβαίνης) κ.α. Ολόκληρη η Έκθεση της Επιτροπής Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος σε pdf εδώ: http://debt-truth.gr/wp-content/uploads/2015/07/Report_GR_final.pdf

Δυστυχώς, ο νυν Πρόεδρος της Βουλής κ.Ν.Βούτσης, λίγες μόνον ημέρες πριν η Επιτροπή ολοκληρώσει το έργο της, στις 12.11.2015 σταμάτησε το έργο της και κήρυξε τη λήξη των εργασιών της. Τα επιστημονικά πορίσματα της Επιτροπής και η προσέγγιση της αλήθειας απ' αυτήν ενόχλησαν τόσο την κυβέρνηση που υπέκυψε σε 3ο Μνημόνιο -και μάλιστα- χωρίς διαπραγμάτευση, τουλάχιστον μετά την απομάκρυνση του Γιάνη Βαρουφάκη όσο και σε 4ο Μνημόνιο εντός των ημερών. Ενόχλησαν τα πορίσματα της Επιτροπής και την τρόϊκα εσωτερικού ήτοι λοιπά μνημονιακά κόμματα, τραπεζίτες, μεγαλοδημοσιογράφους κ.α. Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε μια απο τις συνεντεύξεις των μελών της Επιτροπής Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος: https://www.youtube.com/watch?v=3wKJrL5c8SQ  

Στην τελευταία σχετική μας ανάρτηση μελετήσαμε το Κεφάλαιο 4ο [Ο μηχανισμός του Χρέους στην Ελλάδα] της Επιτροπής Αλήθειας, ήτοι τους περίπλοκους μηχανισμούς που διέπονταν απο τη Σύμβαση Δανειακής διευκόλυνσης και οι οποίοι επέτρεψαν να μεταφερθεί ο κύριος όγκος των νέων δανείων στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιταχύνοντας συνάμα τη διαδικασία των ιδιοτικοποίησεων μέσω της χρήσης χρηματοδοτικών μέσων. Για περισσότερα βλέπετε στην ανάρτηση μας εδώ: http://hellas-economy.blogspot.gr/2015/12/blog-post.html

Με την παρούσα ανάρτηση θα μελετήσουμε το 5ο κεφάλαιο της ανωτέρω έκθεσης το οποίο αναφέρεται στους: Αυστηρούς όρους (ήτοι αιρεσιμότητες) εναντίον της βιωσιμότητας.

Τα κυριότερα σημεία της έκθεσης, που αφορούν σε αυτό το κεφάλαιο έχουν ως εξής: 

-Το αποτέλεσμα των Μνημονίων ήταν μια βαθιά οικονομική ύφεση και η δραματική κοινωνική οπισθοδρόμηση. Η πραγματικότητα δεν επιβεβαίωσε τις οικονομικές προβλέψεις που είχε κάνει το ΔΝΤ το 2010. Αντί για σχετική στασιμότητα (-1,5%), στο διάστημα 2009-2014 το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 22%.

-Τα λεγόμενα «προγράμματα διάσωσης» βασίζονταν σε ολοφάνερα εσφαλμένες παραδοχές και η μη βιωσιμότητά τους ήταν προβλέψιμη. Ωστόσο, οι βασικοί τους στόχοι συνίσταντο στη διάσωση των τραπεζών και των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα, καθώς και στην αναγκαστική επιβολή νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα.

-Οι αυστηροί όροι (αιρεσιμότητες) του προγράμματος υπήρξαν αντιπαραγωγικοί, όσον αφορά τους δηλωμένους στόχους βιωσιμότητας του χρέους και, ταυτόχρονα, επέφεραν δραματικές αλλαγές στην κοινωνία. Η οικονομική επίδοση επιδεινώθηκε, η ανταγωνιστικότητα δεν αποκαταστάθηκε και ο λόγος χρέους/ΑΕΠ αυξήθηκε.

-Οι τρέχουσες προβλέψεις του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθούν να βασίζονται στις ίδιες μη ρεαλιστικές παραδοχές. Αυτές οι παραδοχές εμποδίζουν σε μεγάλο βαθμό τη μελλοντική ανάπτυξη της χώρας και, ειδικότερα, την ικανότητά της να πετύχει μια αναπτυξιακή και οικολογική μετάβαση.

-Αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις (στο ΑΕΠ, στις επενδύσεις, στην παραγωγικότητα της εργασίας, στον δείκτη Παραγόμενο Προϊόν/Κεφάλαιο και στην απασχόληση) συνιστούν ριζική μεταβολή των οικονομικών συνθηκών. Η οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη είναι ασύμβατη με τις υφιστάμενες πολιτικές λιτότητας. Για τον λόγο αυτό, το ελληνικό δημόσιο χρέος μπορεί να θεωρηθεί, επί του παρόντος, ως ολοσχερώς μη βιώσιμο.
ο κ.Γ. Κασιμάτης διαπρεπής συνταγματολόγος και η κα Ζ.Κωνσταντοπούλου 
-Η Ελλάδα έχει προβεί στις λεγόμενες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σύμφωνα με τα Μνημόνια, όπως για παράδειγμα στις αγορές εργασίας και προϊόντων, στις συντάξεις και στην υγεία. Όπως επισημαίνει ο ΟΟΣΑ: «Από το 2009-10, η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό προσαρμοστικότητας στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ».

-Στην αξιολόγηση του Ιουνίου του 2013, το ΔΝΤ συγχαίρει την Ελλάδα για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως «ένα από τα κύρια επιτεύγματα του προγράμματος». Αποτέλεσμα των πολιτικών αυτών ήταν μια βαθιά οικονομική ύφεση και η δραματική κοινωνική οπισθοδρόμηση. 

Όταν ο οικονομικός δογματισμός συναντά την πολιτική βούληση 

Τον Μάιο του 2010, η έκθεση του ΔΝΤ σχετικά με το αίτημα για Διακανονισμό Χρηματοδότησης Άμεσης Ετοιμότητας (SBA) περιλάμβανε προβλέψεις που συνδέονταν με το πρόγραμμα δημοσιονομικής εξυγίανσης. Το ΑΕΠ προβλεπόταν να μειωθεί μόνο κατά 1,5%, στο διάστημα μεταξύ 2009 και 2014 (αναλυτικά, -4,0% το 2010, -2,6% το 2011,+1,1% το 2012 και από +2,1% το 2013 και το 2014). Στην πραγματικότητα,όμως, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 22% στο διάστημα αυτό.

Αυτή η ουσιώδης απόκλιση ήταν απολύτως αναμενόμενη, ακόμη και στους κόλπους του ΔΝΤ. Στη συνέλευση του Εκτελεστικού Συμβουλίου του, στις 9 Μαΐου 2010, πολλά μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου εξέφρασαν τον έντονο προβληματισμό τους σε σχέση με αυτές τις «υπερβολικά αισιόδοξες» οικονομικές προβλέψεις. Διατύπωσαν «σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με τη δυνατότητα εφαρμογής του προγράμματος» το οποίο θα μπορούσε να αποδειχθεί «κακοσχεδιασμένο και, σε τελική ανάλυση, μη βιώσιμο»: «Είναι πολύ πιθανό η Ελλάδα να βρεθεί σε χειρότερη θέση μετά την υλοποίηση αυτού του προγράμματος», το οποίο δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια «διάσωση κατόχων ελληνικών ομολόγων του ιδιωτικού τομέα, κυρίως ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων».