Συνεχίζουμε, με την ανάρτησή μας αυτή την παρουσίαση της υπονόμευσης που δέχτηκε και δέχεται η εταιρεία NAMCO προκειμένου να βγάλει στην παραγωγή το Pony 4, δηλαδή τον απόγονο του θρυλικού Pony 4ης γεννιάς. Ήδη στο Ά μέρος, βλέπε εδώ παρουσιάσαμε ένα συνοπτικό ιστορικό της εταιρείας NAMCO και τον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό κράτος υπονόμευσε παντοιοτρόπως την πρωτόγνωρη και αξιολογότατη προσπάθεια δημιουργίας ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο "χορό" της καταστροφής τότε και οι συνδικαλιστές -του κακώς νοουμένου συνδικαλισμού- χωρίς συνείδηση και αγάπη για την δημιουργία και την πατρίδα.
Με την παρούσα μελέτη μας θα παρουσιάσουμε κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι και σήμερα, όπως και τότε, οι κυβερνώντες υπονομεύουν την προσπάθεια παραγωγής αυτοκινήτων (έστω και μικρής κλίμακας) στην πατρίδα μας, , τη στιγμή που οι επενδύσεις των πολυεθνικών βαφτίζονται "fast track" και τυγχάνουν προστασίας από το κράτος πέραν κάθε έννοιας δικαίου, σεβασμού του πλούτου της χώρας μας και των πολιτών της (διαβάστε εδώ τη σημείωση 1 σχετικά με τον αγώνα, -τον εξαφανισμένο από τα συστημικά μ.μ.ε.- κατοίκων χωριών της βορειο-ανατολικής Χαλκιδικής εναντίον της Eldorado Gold και του ξεπουλήματος βεβαιωμένων αποθεμάτων μεταλλευμάτων άνω των 16 δις ευρώ).
***
Όπως είχαμε αναφέρει και στο Ά Μέρος της ανάρτησή μας, είμαστε στο σημείο που η NAMCO (εδώ το site της εταιρείας) έχει ολοκληρώσει το στάδιο των δοκιμών για το Pony 4. Η εταιρεία εδώ και αρκετούς μήνες πήρε άδεια από το Υπουργείο Ανάπτυξης για να ξεκινήσει την παραγωγή του Pony, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2014 δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ
στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα,
Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και
Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες
διαδικασίες.
το γνωστό σε όλους μας Pony την εποχή του θριάμβου του |
Τα σχέδια του Π. Κοντογούρη και της NAMCO προγραμμάτιζαν ότι όλα θα ήταν έτοιμα, για την κυκλοφορία του Pony 4, το Φθινόπωρο τρέχοντος έτους. Ωστόσο το κράτος και οι πολυεθνικές εταιρείες ήταν και είναι πάλι εδώ για να... σταματήσουν την προσπάθεια. (οι υπογραμμίσεις και οι επισημάνσεις με bold είναι δικές μας).
Παρακάτω παραθέτουμε απόσπασμα συνέντευξης του προέδρου της NAMCO κ. Π. Κοντογούρη (στο news.gr): "...η καθυστέρηση οφείλεται στην γραφειοκρατική διαμάχη των υπουργείων
Ανάπτυξης και της κρατικής υπηρεσίας διαπιστεύσεων - πιστοποιήσεων
οχημάτων, ΕΒΕΤΑΜ... Η ΕΒΕΤΑΜ έχει δημιουργηθεί για να πιστοποιεί όσους ενδιαφερόμενους
επιθυμούν να βγάλουν στην αγορά κάποιο αυτοκίνητο. Αυτή τη στιγμή όμως
μας σαμποτάρουν, γιατί έχουν ορίσει 'ετσιθελικά' δύο ξένες εταιρείες -
με αρμοδιότητα του υπουργείου Μεταφορών -, τη γερμανική TUF και την
ιταλική DEKRA, οι οποίες στην πραγματικότητα εμποδίζουν το έργο της
κρατικής υπηρεσίας πιστοποίησης."
Και συνεχίζει στην συνέντευξη ο κ. Π. Κοντογούρης: "...Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε πλήρη ετοιμότητα παραγωγής. Καλούπιες,
πρέσσες, μηχανές. Στα συρτάρια μας βρίσκεται και ένα πρόγραμμα
απασχόλησης για 2.100 άτομα συνολικά, τα οποία θα αναλάβουν τη
διαδικασία παραγωγής, περίπου 5.000 αυτοκινήτων το χρόνο. Παρόλ' αυτά,
τα εμπόδια από τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολλά. Δεν
φοβούνται τόσο την παραγωγή του Pony, αλλά τη σύγκριση κόστους. Κι αυτό
γιατί το παράδειγμα Pony, είναι αρκετό για να πείσει κάποιους ότι οι
μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες υπερκοστολογούν το προϊόν τους. Ένα
αυτοκίνητο με τόσο χαμηλή τιμή θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για την ήδη
υπάρχουσα αγορά".
ο ιθύνων νους της NAMCO και ιδιοκτήτης κ.Πέτρος Κοντογούρης |
Ο κ. Π. Κοντογούρης αποκαλύπτει ότι ανάλογα εμπόδια συνάντησαν και άλλες ελληνικές προσπάθειες παραγωγής
αυτοκινήτων, όπως το περίφημο συριανό Enfield του Γουλανδρή και η TEOCOM
του Θεοχαράκη στο Βόλο.
Ο πρόεδρος της NAMCO συνεχίζει σημειώνοντας: "...υπό κανονικές συνθήκες θα το βλέπαμε ήδη στις βιτρίνες. Μία καινοτόμος
ελληνική βιομηχανία, η οποία δημιούργησε ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό
πλάνο, όπως η NAMCO, συναντά εμπόδια από αρκετές πλευρές. Μην ξεχνάτε
ότι η καινούργια πλατφόρμα - σασί Uniplatform, είναι δική μας πατέντα
και μπορεί να δεχτεί 17 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων. Συνεργαζόμαστε
με ελληνικά επιστημονικά ιδρύματα, όπως το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το
Αριστοτέλειο, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, επενδύοντας στην έρευνα και την
καινοτομία. Πιστεύουμε στο διανοητικό κεφάλαιο της Ελλάδας και μπορούμε
αν θέλουμε να κάνουμε θραύση στις εξαγωγές. Το μοντέλο παραγωγή -
εξαγωγή, είναι το μόνο που μπορεί να αποδώσει, κόντρα στις όποιες
χρηματοπιστωτικές φούσκες. Εμείς από την πλευρά μας έχουμε εξασφαλίσει
χρηματοδότηση από ξένα ιδιωτικά κεφάλαια και ουδέποτε ζητήσαμε χρήματα
από το ελληνικό κράτος".
Το ρεπορτάζ του news.gr κλείνει σχολιάζοντας: "...το αυτοκίνητο που κάποιος Γερμανός δημοσιογράφος είχε παραδεχτεί ότι
"είναι τόσο άσχημο που είναι πάντα ωραίο", ίσως φοβίζει κάποιους
περισσότερο από όσο θα έπρεπε." (για ολόκληρο το ρεπορτάζ βλέπε εδώ)
Στο βίντεο κατωτέρω μπορείτε να δείτε τις δηλώσεις του Προέδρου της NAMCO Π. Κοντογούρη. Προσέξτε τα λόγια του "...εντός πενταετίας εάν δεν μάς διαλύσουν η NAMCO θα φέρνει στην Ελλάδα 1 δις ευρώ..." (το βίντεο είναι προ διετίας)
Δείτε το βίντεο εδώ:
Εδώ μπορείτε να δείτε σχεδιαστικά τα μοντέλα Pony της NAMCO που σχεδιάζεται να κυκλοφορήσουν εντός τριμήνου από την έκδοση της πολυποθήτου αδείας από τις ελληνικές αρχές.
***
Στις 28.9.2014 η εφημερίδα "Κυριακάτικη Δημοκρατία" δημοσίευσε άρθρο σχετικά με τη NAMCO και την προσπάθεια παραγωγής του νέου Pony 4. Μεταφέρουμε κάποια αποσπάσματα και μέρος της συνέντευξης του Προέδρου της NAMCO Π. Κοντογούρη.
Στο εργοστάσιο της NAMCO στη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, πάνω από την κεντρική πύλη δεσπόζει μια επιγραφή με φόντο την ελληνική σημαία: "Οχι στην εξαγωγή συναλλάγματος για εισαγωγή ανεργίας, υποτέλειας,
δουλείας. Ναι, στην ελληνική, εθνική τεχνολογία, κτήμα του λαού μας».
Ο κ. Π. Κοντογούρης σημειώνει: "Ο παππούς μου έλεγε ότι, αν δεν εναρμονίσεις το συμφέρον με το
κοινωνικώς ωφέλιμο, ό,τι και να κάνεις, είναι κτίσματα στην άμμο! Αυτό
γίνεται τις τελευταίες δεκαετίες, γι' αυτό και η χώρα έφτασε εκεί όπου
βρίσκεται. Ας με πούνε... Δον Κιχώτη. Εγώ ξέρω ότι όλες αυτές οι
τεράστιες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι χρεωμένες και την ίδια ώρα δεν
μπορούν να πουλήσουν φθηνά αυτοκίνητα σε αναδυόμενες οικονομίες."
Οπως αποκαλύπτει ο ίδιος, το πρώτο Pony που θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας
θα είναι ελαφρύ, θα έχει κινητήρα Kia Pride 1.400 κυβικών εκατοστών, με
ιπποδύναμη 80 ίππων, ενώ το κόστος του (για την απλή έκδοση) θα
κυμανθεί στα 7.000 ευρώ.
Και συνεχίζει ο κ. Π. Κοντογούρης: «Στα άμεσα σχέδιά μας, όμως, είναι ένα
πετρελαιοκίνητο Pony με κινητήρα Opel και στη συνέχεια ένας κινητήρας
που θα δουλεύει με φυσικό αέριο».
Μάλιστα,
στον προγραμματισμό της εταιρίας έχει μπει και η κατασκευή ενός
επαναστατικού -όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά
δεδομένα (!)- ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης. Εκτός όμως από το
κλασικό Pony, η Namco θα βγάλει στην κυκλοφορία επιπλέον τρία μοντέλα,
όπως τονίζει ο κ. Κοντογούρης: «Πρόκειται για το ανοιχτό, λεγόμενο και
τουριστικό Blue Star, το τετρακίνητο επαγγελματικό Stallion, που
βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών, αλλά και το Pony Van».
Οσο για την «έδρα» της παραγωγής του νέου Pony στη Θεσσαλονίκη, όπως
επισημαίνει ο ιθύνων νους της εταιρίας, «η μονάδα θα λειτουργήσει όπως
παλιά! Οι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής θα φτάσουν τους 410 και σε
όλο το δίκτυό μας θα δημιουργηθούν περισσότερες από 2.500 θέσεις
εργασίας. Αλλωστε, θέλουμε να δώσουμε δουλειά σε ανθρώπους και όχι σε...
ρομπότ, όπως πλέον λειτουργούν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες».
Ο κ.
Κοντογούρης τονίζει χαρακτηριστικά: «Ανταγωνιζόμαστε τους πάντες, εκτός
από τον Θεό, και θα μείνουμε εδώ, στη Μακεδονία και τη Θράκη μας, που
απειλούνται. Η Ελλάδα μάς έχει ανάγκη, έχει ανάγκη να σηκωθεί ξανά
περήφανη η σημαία της βιομηχανίας μας. Στόχος μας είναι τα 10.000
αυτοκίνητα τον χρόνο».
Αναφερόμενος στον γολγοθά της γραφειοκρατίας, ο πρόεδρος και ιδιοκτήτης
της Namco Hellas, Π. Κοντογούρης, επισημαίνει στην «κυριακάτικη
δημοκρατία» ότι: «φυσικά και η παραγωγή θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει εδώ
και τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια, αν επιτρεπόταν εξ αρχής στην ΕΒΕΤΑΜ
να προχωρήσει στην πιστοποίηση. Ομως, τα συνηθισμένα γραφειοκρατικά
προβλήματα, που τείνουν να εξαλείψουν κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία,
καθυστέρησαν οκτώ μήνες τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος
χρόνος αλλά και εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, σε μια ιδιαίτερα
κρίσιμη περίοδο για την ανάπτυξη της χώρας. Ηταν βούλησή μου η
πιστοποίηση να γίνει από την αρμόδια ελληνική Αρχή και όχι από χώρες του
εξωτερικού, όπως αρχικά μου είχαν προτείνει».
Ο ιθύνων νους της Namco τονίζει ότι η νέα γενιά Pony θα απευθύνεται στο
ίδιο κοινό με τους προγόνους του. «Είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο από
ελληνικά χέρια για τη μέση ελληνική οικογένεια, το οποίο όμως είναι
προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις και πλήρως εναρμονισμένο με τις
επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης» λέει ο κ. Κοντογούρης. Σημειώνεται ότι η
εταιρία έχει καταφέρει από το 1997 να απαγκιστρωθεί από τις μεγάλες
πολυεθνικές εταιρίες προχωρώντας στην ανάπτυξη μιας δικής της
πατενταρισμένης πλατφόρμας (UNIPLATFORM - HELLAS), 100% ελληνικής
παραγωγής, η οποία μπορεί να δεχτεί καρότσες για συνολικά 17 μοντέλα,
φέροντας βέβαια κινητήρες μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι η
Fiat και η Citroen.
Ο κ. Κοντογούρης μιλά επίσης για το ελληνικό... επιχειρηματικό δαιμόνιο
και τις δυνατότητες της νέας γενιάς. «Μόνο με αυτά υπάρχει η δυνατότητα
να χτυπήσουμε την ανεργία στην Ελλάδα, έχοντας δηλαδή πίστη, μεταξύ
άλλων, στο ταλέντο των νέων ανθρώπων. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος
που έχουμε δημιουργήσει και το Εργαστήρι Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας, με το
αντίστοιχο φόρουμ, “Ηρακλής”, των 1.000 θέσεων, όπου είμαστε σε θέση να
ακούσουμε επιχειρηματικές ιδέες από μαθητές λυκείου μέχρι και καθηγητές
πανεπιστημίου» καταλήγει ο κ. Κοντογούρης. (σχετικά με το Ίδρυμα Ηρακλής διαβάστε περισσότερα στο site της NAMCO)
«Το τρίπτυχο της NAMCO είναι βιοτεχνία - βιομηχανία - εξαγωγή. Δεν
πιστεύουμε στις εισαγόμενες χρηματοπιστωτικές λύσεις. Αντιθέτως,
βλέπουμε ως μονόδρομο την εξωστρέφεια» λέει χαρακτηριστικά. Οπως
προσθέτει ο ίδιος, στον πλανήτη υπάρχουν αυτή τη στιγμή πολλές
αναδυόμενες οικονομίες χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, που έχουν
ανάγκη από φθηνά, απλά αυτοκίνητα και εξηγεί ότι «οι τεράστιες
αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον δεν μπορούν να πωλούν φθηνά».
Ετσι, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, το περίφημο τζιπ των φτωχών ετοιμάζεται, όχι μόνο να «κερδίσει» τους Ελληνες, αλλά και να... κατακτήσει τον κόσμο, αφού παράλληλος στόχος της Namco είναι οι αγορές της Β. Αφρικής, της Ν. Ευρώπης, της Μ. Ανατολής, καθώς και η κατασκευή εργοστασίου στην Αίγυπτο! Οι αγορές αυτές έχουν ήδη δείξει έντονο ενδιαφέρον. Συμβάσεις για τα λεγόμενα Pony Mini plant έχουν υπογραφεί με την Αίγυπτο και σε εξέλιξη είναι με τη Μοζαμβίκη, τη Μαδαγασκάρη και το Βιετνάμ.
Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα των εργοστασίων μικρής παραγωγής φθηνών
αυτοκινήτων, πάνω στην πλατφόρμα του Pony (δηλαδή στα Pony Mini Plant), ο
κ. Κοντογούρης σημειώνει χαρακτηριστικά: «Πρωτίστως ανθρώπινα χέρια
αντί... ρομπότ. Η ολική επένδυση ενός τέτοιου εργοστασίου εγκατεστημένου
στις ακόρεστες αναδυόμενες χώρες (Αφρικής και Ασίας) ανέρχεται σε...
κλάσμα του κλάσματος των επενδύσεων που απαιτούνται από τις γνωστές
γιγαντιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και, βέβαια, τα παραγόμενα Pony είναι
εκτός συναγωνισμού σε ποιότητα και τιμή. Σε πολλές χώρες, όπως σε
Βραζιλία και Μεξικό, το κόστος ενός Pony είναι μικρότερο από το συνολικό
κόστος των μεταφορικών, των δασμών, των φόρων κ.λπ. ενός αντίστοιχου
εισαγόμενου. Τα Pony Mini Plant αποδεδειγμένα δημιουργούν, μεταξύ άλλων,
προοπτική απασχόλησης ελληνικού προσωπικού και μάλιστα σε μακροχρόνια
βάση». (από ρεπορτάζ στο http://www.dimokratianews.gr/)
Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε μια πρόσφατη (14.10.2014) συνέντευξη του Προέδρου της NAMCO κ. Π. Κοντογούρη. Στα δυο λεπτά της συνέντευξης ο Πρόεδρος της NAMCO παρουσιάζει την στοχοθεσία της εταιρίας ενώ διαφαίνεται και η απορία του για το κράτος που καθυστερεί -με τη μη έκδοση πιστοποίησης- και εμποδίζει την όλη προσπάθεια.
Δείτε το βίντεο εδώ:
Στη συνέχεια του ίδιου βίντεο μπορείτε να δείτε τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστα.
Επιμέλεια: Ξενοφών Οικονομικός (15.9.2014) ©
Copyright 4481/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αγαπητοί αναγνώστες σημειώνουμε πως:
-ό,τι υπάρχει σε αυτό το blog είναι αποτέλεσμα μελέτης και έρευνας τόσο των έργων του Σωτήρη Σοφιανόπουλου όσο και άλλων επιστημόνων οι οποίοι αναφέρονται όπως και οι αντίστοιχες πηγές και βιβλιογραφία.
Ως εκ τούτου τα άρθρα μας αποτελούν πνευματικό κόπο της ομάδας μας ή μεμονωμένου συναδέλφου μας που τα συντάσσει.
Το δικαίωμα χρήσης και αναδημοσίευσης του υλικού από το blog μας καθορίζεται από τον αντίστοιχο νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας Ν. 4481/2017 σε συνέχεια του Ν. 2121/1993.
-Επιτρέπεται η αναδημοσίευση άρθρου μας υπό την αυστηρή προϋπόθεση επισύναψης της πηγής μέσω ενεργού συνδέσμου και αναφοράς του blog και του ονόματος του συγγραφέως του άρθρου.
-Σχόλια θα εγκρίνονται όταν είναι σχετικά με το θέμα, εννοείται ό,τι δεν περιέχουν προσβλητικούς ή απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και δεν περιέχουν συνδέσμους αμφιβόλου αξιοπιστίας.
-Όταν αποστέλλετε κείμενα μέσω σχολίων ή e-mail και δεν είναι δικά σας παρακαλείσθε να αναγράφετε την πηγή τους.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.